شادان تولید

گروه صنعتی شادان تولید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرح توجیهی احداث شهربازی

نوشته: طرح توجیهی احداث شهربازی

مکان یابی جهت احداث یا راه اندازی شهربازی

در گام اول شروع طرح توجیهی احداث شهربازی باید مکانی مناسب را برای احداث یا راه اندازی شهربازی در نظر بگیریم که درای ویژگی های زیر باشد :

  • دسترسی مناسب
  • مساحت کافی و در صورت مسقف بودن داشتن ارتفاع مناسب سقف
  • در صورت انتخاب شهربازی فضای باز بهترین گزینه پارکها و تفرجگاههای اصلی شهر می باشد.
  • در صورت انتخاب جهت شهربازی سرپوشیده بهترین گزینه مال ها و مجتمع های تجاری برند و مطرح می باشند .
  • دارای زیر ساخت مناسب نظیر مسیر دسترسی ، برق سه فاز ، تمهیدات لازم برای امنیت منطقه

هزینه های خرید دستگاههای شهربازی

 پارامتر خرید دستگاههای شهربازی یکی از مهمترین عوامل در موفقیت سرمایه گذاری شما می باشد. توجه داشته باشید انتخاب دستگاههای قدیمی یا تکراری و مشابه سایر شهربازی ها نه تنها جذابیتی برای مخاطبان ایجاد نمی کند . بلکه این بزرگترین ضد تبلیغ برای شهربازی شماست . لذا باید در انتخاب دستگاههای شهربازی نهایت دقت را اعمال نمود . سعی شود از تجهیزات با طراحی جدید و جذاب استفاده شود . این امر مهمترین عامل در جذب مخاطب می باشد.

همچنین باید ضمن توجه به طراحی دستگاه به طراحی فنی کیفیت ساخت تجهیزات شهربازی و داشتن نشان استاندارد نگاهی ویژه داشت. چرا که دستگاه بی کیفیت هزینه های تعمیر و نگهداری شما را افزایش می دهد و یا فاقد کارائی لازم می باشد.

در نظر داشته باشید دستگاههای پر طرفدار و جذاب را در اولویت قرار دهید . مانند ماشین برقی شهربازی ، کشتی کودک ، آسانسور کودک شهربازی ، مینی فریزبی ، کفگرد ، هلیکوپتر ، ترامپولین ، قصر بادی ، کشتی صبا ، آکروجت ، سامبا بالن ، سافت پلی گراند و ….

شادان تولید تمام سعی خود را در ارائه دستگاههای شهربازی استاندارد ، جدید و جذاب و با بهترین کیفیت ساخت و قیمتی مناسب می نماید.

فضا سازی داخلی شهربازی

فاکتور بعدی در طرح توجیهی شهربازی هزینه های مربوط به فضا سازی شهربازی می باشد . در صورتی که تم بخصوصی را برای شهربازی خود انتخاب کرده اید بر اساس آن هزینه های طراحی برآورد می گردد . در غیر اینصورت می بایست مطابق با مساحت شهربازی امکانات مختلفی نظیر غرفه های اغذیه و تنقلات ، بستی ، فضای استراحت و نشستن ، کافه ، تجهیزات سرمایش و گرمایش برای شهربازی های سرپوشیده ، روشنائی محیطی کافی و … مورد نظر باشد.

هزینه های تاسیسات و فنداسیون

بعد از انتخاب دستگاههای شهربازی و جانمائی آن ها در شهربازی می بایست نسبت به ایجاد تاسیسات لازم نظیر کابل کشی برق برای هر دستگاه ، نرده کشی مطابق دستورالعمل استاندارد ، اجرای فنداسیون برای دستگاههای سنگین در شهربازی های فضای باز و … اقدام نمود

هزینه های پرسنلی

در شهربازی ها نیاز به تعدادی اپراتور دستگاهها می باشد. این پرسنل می بایست ضمن داشتن روابط عمومی بالا ، سن مناسب و علاقه به کار در محیط شهربازی ، باید در دوره های آموزشی لازم شرکت نمایند تا با اصول اپراتوری دستگاههای شهربازی آشنا شوند. در طرح توجیهی باید هزینه های پرسنلی بصورت ماهانه و سالانه محاسبه گردد.

هزینه های تجهیزات اداری

در طرح توجیهی شهربازی باید هزینه های مربوط به تجهیزات ادارای نظیر موارد ذیل محاسبه گردد :

  • احداث یا ایجاد فضای اداری ( دفتر مدیریت و باجه های فروش بلیط )
  • کامپیوتر ،پرینتر و اسکنر
  • کولر دفتر مدیریت ، باجه فروش بلیط
  • یخچال و آب سردکن
  • دوربین های مدار بسته و نمایشگر
  • سیستم های امنیتی
  • سیستم اتوماسیون فروش بلیط

هزینه های تعمیر و نگهداری تجهیزات شهربازی و ادارای

بر آورد میزان هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاهها بصورت ماهانه و سالانه در طرح توجیهی شهربازی مهم است. یکی از ویژگی های جذاب سرمایه گذاری در شهربازی این است که بر خلاف خیلی از مشاغل شما نیاز نیست بصورت روزانه کالائی را خریده و در شهربازی جایگزین نمائید . چرا که این شغل یک کار خدماتی بوده و شما در ازای ارائه خدمات درآمد دارید. لذا باید در نظر داشت برخی قطعات مصرفی بوده و بصورت دوره ای نیاز به سرویس یا تعویض دارند .

بر آورد دقیق این بخش از هزینه ها می تواند در افزایش دقت طرح توجیهی موثر باشد.

هزینه های استهلاک  و نوسازی تجهیزات شهربازی

هر دستگاه شهربازی دارای عمر مفید بوده و یا اینکه در طی چند سال بدلیل تنوع در شهربازی نیاز به خروج آن از مجموعه و جایگزینی دستگاه جدید می باشد. در تنظیم طرح توجیهی بر اساس عمر مفید دستگاهها مندرج در دفترچه محاسبات مربوطه می بایست هزینه های نوسازی پیش بینی گردد.

هزینه های مربوط به خرید یا اجاره مکان شهربازی

بطور معمول شهربازی ها در مکان های استیجاری با مالکیت شهرداری ها و یا صاحبان مجتمع های تجاری احداث می شوند. محاسبه اجاره ماهانه و سالانه  برابر قرارداد و درج در طرح توجیهی لازم است.

هزینه های جاری شهربازی

در تنظیم طرح توجیهی احداث شهربازی می بایست به هزینه های جاری نظیر قبوض برق ، آب ، گاز ، اینترنت و تلفن و هزینهای مربوط به شارژ (برای شهربازی های سرپوشیده ) هزینه های نگهداری فضای سبز و … و همچنین هزینه های روزمره پرسنل مانند تغذیه و ایاب و ذهاب توجه کرد و در بخش هزینه های جاری طرح به دقت وارد شود.

بر آورد در آمد شهربازی

بخش مهم طرح توجیهی احداث شهربازی برآورد درآمد شهربازی می باشد. با توجه به فاکتورهای مکان یابی مناسب و انتخاب دستگاههای شهربازی و سایر پارامتر ها می بایست نسبت به برآورد حدودی در آمد اقدام نمود . برای این کار روشهای مختلفی وجود دارد که بهترین روش برآورد حداقل درآمد بر اساس حداقل ایام سال ، ساعت کار و حداقل مراجعه کننده می باشد .

 برای مثال

  1. حداقل ایام کارکرد یک شهربازی فضای باز در طی سال پنج تا شش ماه (150 تا 180 روز ) و هر روز 3 ساعت پیک کاری در نظر گرفته می شود . ( 450 تا 540 ساعت کار کامل )
  2. زمان استفاده از هردستگاه با احتساب زمان سوار و پیاده شدن 10 دقیقه ضرب در ظرفیت هر دستگاه ( برای مثال استفاده کنندگان کشتی 24 نفره در یک ساعت برابر  144=6×24 )
  3. قیمت بلیط دستگاه برای مثال برابر 40000 تومان

نحوه محاسبه ( ساعات کاری × ظرفیت استفاده کنندگان در یک ساعت × قیمت بلیط دستگاه ) 2592000000=40000×144×450

محاسبه سود و زیان طرح توجیهی احداث شهربازی

بعد از برآورد در آمد شهربازی و کسر کلیه هزینه های مذکور در بالا با در نظر گرفتن میزان سرمایه گذاری نسبت به محاسبه دور بازگشت سرمایه و در نهایت سود یا زیان اقدام می شود.

جهت کسب مشاوره رایگان در خصوص تنظیم طرح توجیهی با شادان تولید تماس بگیرید.

پست های مرتبط
Skip to content