شادان تولید

گروه صنعتی شادان تولید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کشتی صبا شهربازی چیست؟

نوشته: کشتی صبا شهربازی چیست؟

کشتی صبا یکی از دستگاههای رایج شهربازی است. این بازی یک کشتی است که برای تقلید از افسانه ها تزئین شده. این دستگاه توسط اپراتور به صورت پاندولی به حرکت در می آید.

کشتی صبا
کشتی صبا

سرنشینان آن  درجات مختلف گرانش و نیروی گریز از مرکز و همچنین مناظر اطراف را با سرعت بالا و اثر تحریکی زیاد احساس می کنند. این دستگاه حداکثر فقط 90 درجه به طرفین می چرخد و مسافران حداکثر در زوایای قائم قرار دارند. کشتی صبا یکی از تجهیزات تفریحی در مقیاس بزرگ و ضروری در شهربازی است که برای خانواده شادی و هیجان به ارمغان می آورد.

کشتی صبا برای شهربازی های بزرگ، پارک های تفریحی ، نقاط دیدنی و سایر مکان های گردشگری مناسب است. این دستگاه در ظرفیت های 24 ، 32 و 40 نفره طراحی و تولید می شود. البته سابقاً مدل 18 نفره آن تولید می شد که بدلیل استقبال کم دارای توجیح اقتصادی نمی باشد. بدنه کشتی از جنس فایبر گلاس و شاسی کشی آهن می باشد.

مکانیزم حرکت کشتی صبا ؟

کشتی توسط یک موتور AC سه فاز به همراه گیربکس شفت مستقیم به حرکت در می آید.به این نحو که لاستیک متصل به گیربکس بوسیله یک جک بادی به ریل زیر کشتی فشار آورده و همزمان کشتی را به گردش در می آورد. این دستگاه بخاطر الهام از یک افسانه به این نام نامگذاری شده است و در دنیا به نامهای دیگری نظیر کشتی دزدان دریائی ، کشتی وایکینگ و … شناخته می شود.

نقشه کشتی صبا
نقشه کشتی صبا

قیمت کشتی صبا چقدر است؟

وقتی صحبت از دستگاههای شهربازی می شود، معتقدم بسیاری از مردم به کشتی صبا فکر می کنند. بسیاری از شهربازی ها و پارک ها به منظور افزایش تعداد مراجعین در حال حاضر به فکر خرید یک کشتی صبا هستند. اما مدل های مختلفی از کشتی  در بازار وجود دارد، چگونه انتخاب کنیم؟ به طور کلی، کشتی دزدان دریایی را می توان به 24 نفره، 32 نفره و 40 نفره و مدل 12 نفره آن بعنوان کشتی کودک تقسیم کرد.

پس قیمتش چنده؟ رایج ترین کشتی های صبا در پارک 24 نفر یا بیشتر هستند. این وسیله با توجه به قیمت مناسب آن بخاطر استقبال خانواده ها از بازدهی مناسبی برخوردار است. در این بین کشتی صبا 24 نفره در حال حاضر محبوبیت بیشتری دارد که از نظر قیمت و درآمدزایی ایده آل ترین است. کشتی کودک را می توان در شهربازی های سرپوشیده ، محوطه بازی مراکز خرید بزرگ .. نصب نمود.

قیمت کشتی صبا با توجه به ظرفیت و همچنین پیچیدگی طراحی ظاهری و فنی و فناوری شرکت سازنده تعیین می شود. باید در نظر داشت این دستگاه در رده دستگاههای سنگین از نظر استاندارد دسته بندی شده است و نیاز به بازرسی و صدور گواهی ساخت مورد تائید سازمان استاندارد دارد. شادان تولید دارای نشان استاندارد تولید انواع کشتی صبا می باشد.

کشتی صبا
کشتی صبا

تجربه استفاده از کشتی صبا

استفاده کنندگان حس بسیار قوی و هیجان انگیز گریز از مرکز را با این دستگاه تجربه کرده اند. البته کسانی که تجربه استفاده از ترن هوائی های بزرگ یا دستگاههای فوق مهیج را داشته اند. هیجان کشتی صبا را قبول ندارند. بطور کلی این دستگاه برای استفاده خانوادگی بسیار مناسب است.

پارامترهای تجهیزات تفریحی کشتی صبا دریایی 24 نفره شرکت تفریحی هوافضا: ارتفاع تجهیزات: 7.5 متر; رتبه بندی سرنشینان: 24 نفر; حداکثر زاویه نوسان یک طرفه: 45 درجه؛ توان کل: 17 کیلووات یک کشتی بزرگ صبا دریایی در زمین بازی چقدر است؟ به طور کلی، یک کشتی صبا دریایی با بیش از 24 صندلی به یک کشتی بزرگ صبا دریایی تبدیل می شود.

چرا کشتی صبا مهیج و جذاب است؟

کشتی صبا یکی از تجهیزات شهربازی با اندازه متوسط است. این یک وسیله تفریحی با ابعاد و قیمت مناسب دارای بازدهی اقتصادی خوبی در پارک ها، شهربازی ها و … دارد.

به این دلیل که این دستگاه بسیار هیجان انگیز و جذاب است. استفاده کنندگان روی صندلی کشتی نشسته و زاویه چرخش بزرگ و بزرگتر می شود و صدای آنها از دور شنیده می شود. هلهله و فریاد آنها مانند صدای موج در دریا است، و سایر شهروندان را به استفاده از این وسیله دعوت می کند.

کشتی صبا
کشتی صبا

تفاوت بین کشتی صبا 24 نفره با کشتی صبا 40 نفره چیست؟

کشتی 24 نفره یک وسیله تفریحی رایج در شهربازی ها است. عمدتاً به موتوری که در پایین قرار دارد متکی است تا چرخ‌های لاستیکی را برای تامین نیرو به حرکت درآورد. حداکثر زاویه نوسان ±45 درجه است. پس از شروع به حرکت کشتی به آرامی به اوج نوسان می رسد. سرنشینان از سرعت آهسته به جلو و عقب می چرخند، گویی در دریا با امواج متلاطم هستند.

کشتی صبا 40 نفره بزرگتر است و افراد بیشتری را حمل می کند. مانند کشتی صبا 24 نفره عمدتاً به موتور در پایین متکی است تا چرخ‌های لاستیکی را برای تامین قدرت به حرکت درآورد و حداکثر زاویه چرخش ± 45 درجه است. تفاوت عمده آن در ابعاد بزرگتر و ارتفاع بیشتر است که در اوج حرکت سرنشین فاصله 14 متری تا 16 متری از زمین را تجربه می کند و سرعت سقوط آن بسیار مهیج است.

کدام مدل از کشتی صبا محبوب تر است؟

کشتی صبا یکی از تجهیزات پاندولی شهربازی است. برای کودکان نسبتاً بی خطر است. کشتی های صبا  کوچک و متوسط با ظرفیت 12و 24 نفر برای بازی والدین و کودکان مناسب است. کشتی های بزرگ  32 ، 40 و ظرفیت های سفارشی بیشتر نظیر 48 نفره برای شهربازی های بزرگ هیجان‌انگیزتر هستند.

نکات ایمنی قبل از استفاده از کشتی صبا

1. بررسی کنید که تجهیزات سالم هستند، برق اصلی را روشن کنید، کلید را وارد کنید و به موقعیت I بچرخانید و روشن بودن چراغ قرمز را تأیید کنید.

2. دکمه الکترونیکی “Control Line On” را فشار دهید تا تأیید کنید که چراغ زرد روشن است.

3. بررسی کنید که آیا اهرم باد سالم است و آیا چراغ سبز عادی است یا خیر.

4. مطمئن شوید که جک ها یا قفل گاردها سالم  است.

5. بررسی کنید که دکمه توقف اضطراری در مدار هستند.

6. قبل از شروع به کار یک دور آزمایشی انجام شود در صورت وجود هر گونه خطا در حین عملیات آزمایشی، آن را به واحد تعمیر و نگهداری گزارش دهید.

چگونه مشتریان را سوار کنیم؟

1. در مقابل درب ورود قرارگیرید.

2. مشتریان را به منطقه انتظار هدایت کنید.

3. با احترام مشتریان را نسبت به رعایت نکات ایمنی آگاه کنید.

5. در ترتیب نشستن ملاحظات سن و شرایط فیزیکی را در نظر بگیرید. (سالمندان و کودکان باید در وسط بنشینند)

6. به مشتریان اجازه ندهید که غذا، نوشیدنی و اشیاء تیز را به داخل کشتی بیاورند.

8. از قفل شدن تمامی گاردها اطمینان حاصل کنید. و قبل از شروع به حرکت زنگ مخصوص اعلام شروع را فشار دهید.

کشتی صبا
کشتی صبا

انواع کشتی صبا

در بالا به انواع کشتی صبا به لحاظ ظرفیت اشاره شد . در اینجا کشتی صبا را به دو مدل دارای فنداسیون و بدون فنداسیون یا پرتابل دسته بندی می کنیم.

کشتی صبا فنداسیون دار:

این مدل جهت نصب در شهربازی نیاز به فنداسیون دارد. برای این منظور باید فنداسیون توسط شرکت سازنده دستگاه اجرا گردد یا طبق نقشه ای که سازنده در اختیار مالک شهربازی می گذارد فنداسیون دقیق اجرا می شود. فنداسیون معمولاً شامل گودبرداری و کندن پی ، آرماتور بندی ، قالب بندی ، نصب بولت و صفحه ستون و بتن ریزی می شود.

کشتی صبا بدون فنداسیون یا پرتابل :

همانگونه که از نام آن پیداست این مدل نیاز به فنداسیون ندارد. برای نصب این مدل تنها در زمین مطابق نقشه قبلی چند صفحه ستون کار گذاشته می شود و شاسی اصلی که نقش فنداسیون را دارد بر روی آن نصب می شود. این شاسی معمولاً از جنس تیر آهن می باشد. مزیت آن نسبت به مدل فنداسیون دار سهولت در جابجائی و نصب می باشد.

کشتی صبا پر طرفدارین دستگاه خانوادگی شهربازی

این دستگاه بدلیل جذابیت ، حرکت نه چندان وحشتناک ، میزان هیجان نرمال و … مورد توجه تمام رده های سنی به غیر از خردسالان می باشد . از این رو با توجه به این بازه سنی از مخاطب زیادی برخردار است و در تمام دنیا بعنوان یکدستگاه پرطرفدار خانوادگی شهرت دارد.

پست های مرتبط
Skip to content