شادان تولید

گروه صنعتی شادان تولید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قطار شهربازی

نوشته: قطار شهربازی

قطار شهربازی بر خلاف سایر دستگاههای شهربازی که دارای هیجان می باشند. به نوعی شادی و نشاط را در شهربازی به ارمغان می آورد. از این رو در بین خیلی از خانواده ها به قطار شادی نیز معروف شده است.

شادان تولید چندین مدل از قطارهای شهربازی را طراحی و تولید نموده است . شهربازی داران می توانند با توجه به محیط در اختیار خود ، رده سنی استفاده کنندگان ، ظرفیت و تم شهربازی نسبت به انتخاب مدل اقدام نمایند.

انواع  قطارهای شهربازی ؟

قطار کودک:

این نوع قطار کوچک عمدتاً به کودکان خدمات می دهد. بنابراین، در اصل، این نوع قطار کوچک معادل نوعی دستگاه رده کودکان است، درست مانند مانند مینی آفتاب مهتاب ، هلیکوپتر ، مر گوراند کوچک و …

قطار کودک شهربازی

قطار بدون ریل:

قطار بدون ریل از ساختار چرخ‌دار لاستیکی استفاده می‌کند که باعث می‌شود این قطار شهربازی هم تحرک خوب و هم ظرفیت حمل مسافر بالا داشته باشد. ظاهر قطار شهربازی بدون ریل مشکل جابجائی مردم در شهربازی های بزرگ یا مجموعه های گردشگری را تا حد زیادی حل می کند.

قطار بدون ریل

قطار خانواده ریلی:

در شهربازی های سرپوشیده یا فضای باز می توان از قطار ریلی با سایز بزرگتر با قابلیت استفاده خانواده بهره برد. و همچنین

قطار شهربازی ریلی مانند یک قطار سنتی در ریل حرکت می کند. در مقایسه با سایر امکانات حمل و نقل در نقاط شهربازی، قطارهای شهربازی ریلی بدون شک رقابتی قوی دارند.

این رقابت عمدتاً در این واقعیت منعکس می شود که قطار ریلی تجربه خوبی از تفریح دارد. سوار بر قطار شهربازی ریلی که به کندی حرکت می کند، می توانید از مناظر زیبای محیط  لذت ببرید. شنوایی و لامسه به طور کامل بسیج شده اند و طبیعتاً تجربه گشت و گذار گردشگران بهبود خواهد یافت.

قطار شهربازی ریلی

شباهت و تفاوت قطار ریل دار و قطار بدون ریل

شباهت بین قطار ریل دار و قطار بدون ریل:

هر دو متعلق به تجهیزات شهربازی هستند. سازندگان قبل از اینکه بتوانند در فعالیت های تولیدی و تجاری شرکت کنند، باید مجوز ساخت تجهیزات ویژه صادر شده توسط سازمان استاندارد را داشته باشند. هنگام انتخاب قطار شهربازی باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت. هر شرکتی که گواهینامه نداشته باشد  امکان خرید وجود ندارد.

هم قطار ریل دار و هم قطار بدون ریل در ظاهر از شکل قطار سنتی می باشند و هر دو ساختار “سر + جعبه” را به کار می گیرند. یک قطار منفرد از یک سر و چند واگن تشکیل شده است. هدف از این کار افزایش تعداد مسافران است.

تفاوت بین قطار ریل دار و قطار بدون ریل:

قطارهای بدون ریل نیازی به ریل گذاری ندارند و می توانند در مسیرهای آسفالته و دارای عرض مناسب حرکت کنند. البته در صورت سفارش قطارهای خاص می توان از این قطارها برای تردد در داخل مراکز خرید استفاده نمود. قطارهای ریلی محدود به ریل می باشند.

از نظر کاربری:

قطارهای بدون ریل متعلق بطور معمول در سایز های بزرگ از نوع دیزل بوده و درسایزهای کوچ بنزینی یا برقی هستند. این دسته از قطارها برای جابجائی در شهربازی های بزرگ ، مراکز گردشگری ، مراکز خرید و … کاربرد دارند.

قطارهای ریلی از نوع برقی بوده و در برخی مسرهای طولانی از نوع دیزل هستند. قطارهای ریلی شامل رده کودکان و خانواده و در طرح های متنوع می باشد.

کابین قطار بدون ریل شهربازی

از نظر ظاهر:

قطارهای بدون ریل فقط از نظر ظاهری مشابه هستند. مدل ریل دار و قطارهای سنتی نه تنها از نظر ظاهری شباهت بیشتری دارند، بلکه در برخی عملکردها نیز مشابه هستند.

قطارهای کودکان بیشتر دارای طرح های فانتزی و جذاب هستند.

قطار شهربازی کودک

قطار شهربازی چگونه کار می کند ؟

قطار بدون ریل توسط واگن کشنده جابجا می شود و نیرو محرکه آن دیزلی یا برقی می باشد. قطارهای ریلی عموماً برقی هستند. برق بعد از تبدیل به ولتاژ و آمپر مورد نظر به ریل متصل می شود . گیرنده های زیر واگن برق را از ریل به موتور الکتریکی می رسانند.

نکات فنی قطارهای شهربازی:

قطارهای بدون ریل :

هزینه تعمیر و نگهداری بالای قطار برقی بدون ریل عمدتاً در نگهداری باتری منعکس می شود. به عنوان مثال، باتری باید برای مدت زمان کافی شارژ شود، اما نمی توان آن را همیشه شارژ کرد، و باتری را نمی توان برای مدت طولانی در زمانی که باتری خالی شد، ذخیره کرد.

عمر کم باتری عمدتاً در نیاز به دوباره پر کردن باتری به موقع پس از تمام شدن برق قطار الکتریکی منعکس می شود، یعنی عمر باتری ثابت شده و با گذشت زمان عمر باتری کمتر و کمتر می شود.

مشکلات فوق الذکر در مورد قطار بدون ریل دیزلی رخ نخواهد داد. بنابراین، قطار بدون ریل با سوخت دیزل  از نظر  کاربرد از موقعیت مطلوبی برخوردار است.

قطارهای ریلی :

این دسته از قطارها در صورت استفاده از اجناس با کیفیت و طراحی خوب واحد تولیدی ، استهلاک خیلی کمی دارند.

خرید قطار شهربازی

خرید این دستگاه همانند خرید دستگاههای شهربازی شامل فاکتورهای مهمی است . ابتدا باید نوع کاربری آن را مشخص نمائید . یعنی اینکه برای کودکان ، خانواده ، ریلی یا بدون ریل ؟ هرکدام از ویژگی های ذکر شده در انتخاب یک قطار شهربازی مناسب بسیار مناسب است.

قیمت قطار شهربازی

قیمت دستگاههای شهربازی به موارد زیادی ارتباط دارد . به خصوص قطار شهربازی که از نظر کاربری و ظاهر بسیار متنوع می باشند. پیشنهاد می گردد بعد از انتخاب نوع قطار با توجه به ظاهر و طراحی کابین ها و همچنین ابعاد ریل و … نسبت به استعلام قیمت اقدام شود.

دلیل جذابیت قطار شهربازی

بیشتر تجهیزات شهربازی حس هیجان یا ترس را به مخاطب منتقل می کنند . ولی قطار شهربازی بدلیل حس نوستالژی و همچنین جنبه فان آن حس شادی را تداعی می کند که به همین دلیل به قطار شادی نیز معروف است. مدل های مختلف قطار برای استفاده همه سنین طراحی و ساخته شده است که با توجه به فضای شما قابلیت جانمائی و ساخت سفارشی وجود دارد.

پست های مرتبط
Skip to content