شادان تولید

گروه صنعتی شادان تولید
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ماشین برقی ( کوبنده ) شهربازی

نوشته: ماشین برقی ( کوبنده ) شهربازی

معرفی ماشین برقی شهربازی

ماشین برقی شهربازی محبوب ترین وسیله شهربازی در تمام شهربازی های فضای باز و سرپوشیده و درتمام کشورها می باشد. حس رانندگی دیوانه وار ، تصادف های عمدی و غیر عمدی مهیج و خنده دار ، ایمنی بسیار بالا ، قابلیت استفاده توسط تمام اعضاء خانواده ، قدرت مانور و چرخش های ناگهانی و … همه این موارد باعث محبوبیت بسیار زیاد این دستگاه شده است. در ادامه با جزئیات بیشتری از این وسیله جذاب همراه باشید.

مکانیزم ماشین برقی یا ماشین کوبنده شهربازی چیست ؟

ماشین برقی شهربازی یا ماشین کوبنده در صدر پر طرفدارین دستگاه شهربازی در دنیا قرار دارد . ماشین های برقی در مدل اولیه برق مثبت را از توری در سقف و برق منفی را از کف دریافت می نماید . به ماشین های آنتن دار معروف می باشند. برق ماشین های برقی DC بوده و با توجه به نوع موتور بین 60 تا 110 ولت متغیر می باشد. امروزه در ایران موتور 90 ولت مرسوم می باشد. نکته جالب این است که امروزه موتورهای خودرو های الکتریکی به نام هاب موتور ها به نوعی الگو برداری از موتور ماشین برقی شهربازی است. موتور ماشین برقی شهربازی همان چرخ چلو می باشد که مستقیماً توسط فرمان ماشین 360 درجه به دور خود می چرخد . که باعث حرکات مهیج و جذاب در حین رانندگی می شود.

لزوم وجود ماشین برقی در شهربازی

همانگونه که در بالا اشاره شد ماشین برقی جزء دستگاههای بسیار پر طرفدار در شهربازی های فضای باز و سرپوشیده می باشد. وجود این دستگاه در شهربازی در میزان مخاطب و در نتیجه در آمد شهربازی تاثیر قابل توجهی دارد. پیشنهاد می گردد در صورت داشتن فضای مناسب در شهربازی ( حداقل 100 متر مربع) این دستگاه را در مجموعه خود جانمائی و نصب نمائید. تجربه نشان داده شهربازی های دارای ماشین برقی ضمن برخورداری از در آمد مسقیم آن بدلیل جذب مخاطب بیشتر . در میزان فروش سایر دستگاههای شهربازی نیز تاثیر زیادی خواهند داشت .

دلیل علاقه کودکان به ماشین برقی کوبنده شهربازی

رانندگی ازفعالیتهائی است که تمام افراد جامعه و همه رده های سنی نسبت به آن علاقه نشان می دهند . در خصوص ماشین برقی شهربازی نه تنها کودکان بلکه تمام رده های سنی از تجربه رانندگی با این ماشین ها لذت خواهند برد . بدلیل قدرت مانور زیاد حرکات دریفت جذابی را می توان با این ماشین های برقی انجام داده و همچنین با توجه به وجود ضربه گیر های بسیار قوی پیرامون ماشین ها برخورد وتصادف آن ها مهیج می باشد. از این رو به ماشین های برقی ماشین تصادفی یا کوبنده نیز اطلاق می گردد.

انواع ماشین برقی کوبنده

ماشین های برقی که در شهربازی ها مورد استفاده قرار می گیرند از نظر کارکرد باهم تفاوتهایی دارند. شاید دقت کرده باشید بعضی از ماشین های برقی شهربازی در قسمت انتهایی یک میله دارند. که ماشین را به قسمت توری که در بالای پیست قرار دارد متصل میکند. در ادامه انواع ماشین های کوبنده را بررسی میکنیم.

ماشین برقی کوبنده آنتن دار

ماشین برقی آنتنی از دیرباز در شهربازی های مختلف مورد بهره برداری قرار گرفته است . این مدل ماشین ها برق منفی را از پیست و برق مثبت را از توری نصب شده در زیر سقف دریافت می نماید . برای دریافت برق مثبت از یک آنتن در عقب ماشین استفاده می گردد. موتور این ماشین ها از نوع 90 ولت DC می باشد و از این رو نیاز به ترانسی با سیم پیچ بزرگتر است . ماشین برقی آنتن دار بطور معمول در شهربازی های فضای باز به چشم می خورد . چراکه بدلیل جدا شدن برق مثبت و منفی ( کف و سقف ) امکان اتصالی به علت نفوذ باران و آب به صفر می رسد .

ماشین برقی بدون آنتن

ماشین برقی بدون آنتن به مراتب جدیدتر از مدل آنتن دار می باشد . در این مدل با تغییر ایجاد شده در پیست ، برق در کف قرار گرفته است . که توسط یک ورق غیر رسانا نسبت به هم عایق می شوند . در این ماشین ها برق مثبت و منفی از طریق چرخ های اصلی و دو چرخ کوچک گیرنده . موجود در زیر ماشین به دیودها منتقل می شود . پس از یکسو شدن ( تبدیل برق AC به DC ) به موتور می رسد.

موتور ماشین برقی بدون آنتن از نوع 48 ولت DC است. سیم پیچ ترانس آن از ترانس ماشین های آنتنی کوچکتر و سبکتر بوده و به مراتب از قیمت مناسب تری برخوردار می باشد . در این ماشین ها بر خلاف ماشین های آنتن دار که خروجی ترانس DC است . برق AC از طریق پیست به ماشین می رسد و عملیات تبدیل شدن به برق DC در خود ماشین انجام می شود.

مکانیزم ماشین برقی
انواع ماشین برقی شهربازی

ماشین برقی شارژی

ماشین برقی شارژی نیاز به پیست آهنی و همچنین احداث سقف و .. ندارد و تنها در یک محوطه صاف ترجیحاً سرامیکی قابل بهره برداری می باشد . با توجه به حذف هزینه احداث پیست و همچنین سهولت جابجایی که دارد . در صورت اتمام قرارداد اجاراه شهربازی ( مربوط به شهربازی هائی که مکان آنها اجاره کوتاه مدت می باشد ) .برخی از شهربازی ها این مدل را ترجیح می دهند . این ماشین ها دارای باتری هستند . با توجه به مشکلات نگهداری شارژ و خرابی زیاد معمولاً فاقد کارائی مناسب می باشد.

ماشین برقی شهربازی طرح جدید ( مدل جدید )

شادان تولید با در نظر گرفتن نیاز شهربازی ها به استفاده از دستگاههای جدید و مطابق طراحی های روز دنیا نسبت به طراحی و تولید ماشین برقی شهربازی طرح جدید اقدام نموده است. برای اطلاع از مدل طرح جدید با ما تماس بگیرید.

معایب ماشین برقی کوبنده آنتن دار

جرقه زدن آنتن اتصال برق ماشین به توری بالای پیست یکی از معایب این مدل به حساب می آید. جرقه زدن به مرور زمان باعث دوده و کاهش سطح اتصال ماشین برقی آنتنی با توری میشود که هزینه نگهداری را افزایش میدهد.وجود آنتن در قسمت بالای ماشین برقی آنتن دار معایبی دیگری نیز دارد.کاهش قدرت چرخش و مانور ماشین از دیگر معایب این مدل میباشد.همین موضوع سبب کاهش سطح هیجان برای مراجع کننده نیز میگردد.اما از همین اینها که بگذریم به عدم استفادماشین برقی آنتن دار در مجموعه های بازی سرپوشیده میرسیم.پس اگر قصد احداث یک شهربازی سرپوشیده را دارید استفاده از ماشین برقی آنتن دار شاید گزینه مناسبی برای شما نباشد.

  • ایجاد جرقه در توری سقف
  • شکستگی یا خم شدن آنتن و عدم اتصال مناسب به توری
  • محدودیت در چرخش های سریع بدلیل امکان گیر کردن آنتن در توری
  • عدم اجرا در شهربازی های سرپوشیده

مزایای ماشین برقی شهربازی آنتن دار

  • عدم اتصالی بر اثر رطوبت و باران در فضای باز ( البته با تکنولوژی جدید در احداث پیست های برق از کف ، در حال حاضر بدون هیچگونه نگرانی مربوط به رطوبت و احداث پیست برق از کف در فضای باز وجود ندارد )

معایب  ماشین برقی بدون آنتن

  • در صورت استفاده از پیست با زیرسازی چوب و ام دی اف برای فضای باز مناسب نمی باشد.
  • شکستن عایق ها و امکان اتصال کوتاه در پیست ( کیفیت عایق بکار رفته این عیب را از بین خواهد برد)

مزایای ماشین برقی بدون آنتن

  • عدم نیاز به تعبیه توری در سقف
  • قدرت مانور بیشتر بدلیل نداشتن آنتن و حذف گیر کردن آنتن در توری
  • امکان نصب در شهربازی های سرپوشیده
  • در صورت استفاده از پیست های تمام فلزی شادان تولید امکان نصب در فضای باز نیز کاملاً مهیا می باشد
  • زیبائی بیشتر نسبت به ماشین های آنتن دار
  • تعمیر و نگهداری آسان و استهلاک پائین

بررسی پیست انواع ماشین برقی شهربازی

بخش جدا نشدنی ماشین برقی شهربازی پیست آن است.بسته به مدل ماشینی که برای شهربازی قرار است تهیه کنید باید پیست مورد نیاز آن را هم فراهم کنید.ابعاد و فضای پیست که تا حد زیاذی به تعداد ماشین هایی که قرار است در آن تردد کنند بستگی دارد. جنس کف که به مدلی ماشین برقی بستگی دارد.ماشین برقی شما آنتن دار باشد یا بدونه آنتن یا حتی شارژی.آب و هوای منطقه ای که قرار است در آن شهربازی خود را احداث کنید. گروه مهندسی شادان تولید با بررسی دقیق تمام موارد به شما بهترین پیشنهاد را میدهد.

جنس پیست ماشین برقی شهربازی

برای ساخت پیست ماشین برقی از ورق آهن برای ساخت کف استفاده می شود . با این تفاوت که در پیست آنتن دار ورق ها به هم متصل شده و جوشکاری می شود. ولی در پیست بدون آنتن بین هر لاین ورق یک عایق فایبرگلاس فشرده برای جلوگیری از اتصال قطب مثبت و منفی در نظر گرفته شده است. هر دو پیست را می شود در شهربازی فضای باز بصورت با فنداسیون و یا بدون فنداسیون احداث نمود ولی در شهربازی سرپوشیده الزاماً باید از پیست ماشین برقی بدون آنتن استفاده نمود .

همانگونه که قبلاً اشاره شد جنس پیست ماشین برقی الزاماً از آهن می باشد. تا امکان هدایت الکتریکی بطور کامل مهیا گردد . بطور معمول برای احداث کف ماشین برقی آنتن دار از ورق 6 میل استفاده می شود . که بعد از شاسی کشی مناسب در کنار هم همچون موزائک قرارگرفته و جوشکاری یا پیچ و مهره می شوند .

احداث پیست ماشین برقی

جهت احداث پیست بدون آنتن یا همان برق از کف در صورت قرارگیری در داخل شهربازی سرپوشیده و به دور از رطوبت محیطی می توان جهت زیرسازی از ترکیب تخته چندلایی و MDF استفاده نمود. که در این صورت ضخامت ورق آهن 3 یا 4 میل می باشد . ولی در صورت تمایل به استفاده در فضای باز و یا عدم تمایل به استفاده از ازیرسازی چوبی امروزه پیست برق از کف بصورت تمام آهنی و با ورق 6 میل احداث می گردد که از عمر بالائی نسبت به نمونه قبلی برخوردار می باشد.

پیست ماشین برقی
پیست ماشین برقی شهربازی

فضای مورد نیاز برای پیست ماشین برقی

بطور معمول هر ماشین برقی نیاز به 20 متر مربع پیست دارد. لذا با توجه به در نظر گرفتن امکان وجود فضای کافی برای مانور و حرکت ماشین ها داشتن حداقل فضای 80 متر مربعی الزامی می باشد. البته در صورت داشتن فضای مناسب برای شهربازی های بزرگ پیست بیش از 200 متر و برای شهربازی های نرمال پیست حداقل 100 متری پیشنهاد می گردد.

خرید پیست ماشین برقی

زمانی که قصد خرید ماشین برقی شهربازی را دارید الزاماً باید به فکر خرید پیست مخصوص هم باشید . چرا که برق مورد نیاز ماشین ها از طریق پیست تامین می شود . جنس و کیفیت پیست در عملکرد صحیح، کاهش استهلاک ، طول عمر ماشین ها و کیفیت سواری و بازی بسیار تاثیر گذار است. قیمت پیست بعضاً از قیمت خرید ماشین ها بیشتر می شود . شادان تولید افتخار دارد با تعامل به خریداران هزینه احداث پیست را با حفظ کیفیت تا 40 درصد کاهش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شادان تولید مشورت نمائید.

خرید ماشین برقی کوبنده برای شهر بازی و دلایل آن

خرید ماشین برقی شهربازی از سه منظر برای شهربازی ها توصیه می گردد ، اولاً دستگاهی پر طرفدار بوده و باعث افزایش درآمد شهربازی خواهد شد ، ثانیاً با توجه به قیمت بالای احداث و نیاز به فضای زیاد و عدم توانائی همه شهربازی ها به تهیه آن امکان رقابت شما با سایر شهربازی ها را فراهم می نماید ، ثالثاً از آنجائیکه ماشین برقی شهربازی همواره جز دستگاههای پر فروش می باشد بعنوان سرمایه شهربازی نیز جایگاه ویژه های دارد چرا که در صورت تمایل به فروش آن هم متقاضی خرید دست دوم آن زیاد بوده و هم با توجه به تورم و قیمت نو ماشین برقی ، قیمت دست دوم آن نیز بالا می باشد.

قیمت ماشین برقی کوبنده شهربازی

ماشین برقی شهربازی دارای قیمت های مختلف است و در این میان مدل وارداتی که در حال حاضر فقط ساخت کشور چین می باشند بدلیل هزینه های حمل و نقل و گمرک و سایر موارد مرتبط با واردات کالا قیمت بالاتری نسبت به ماشین های تولیدی در داخل دارا می باشند . نمونه تولید داخل نیز دارای قیمت های مختلف می باشند . که در صورت استفاده از موتور های با کیفیت و لاستیک و تیوپ ضربه گیر اصلی وارداتی قیمت به مراتب کمتر از نمونه های چینی داشته ولی نسبت به ماشین های برقی که متاسفانه از موتورهای استوک به نام موتور داخلی استفاده می نمایند دارای قیمت بیشتری می باشد.

ابعاد مورد نیاز برای هر ماشین20 متر پیست
نوع سیستم برقمنفی در کف و مثبت بر روی توری بالا
ولتاژ موتور90 ولت DC
رنگ آمیزی و نور پردازی رنگ خودروئی و نورپردازی LED
ماشین آنتن دار
ماشین آنتنی
ابعاد مورد نیاز برای هر ماشین20 متر پیست
نوع سیستم برقمثبت و منفی بر روی کف ( بدون توری)
ولتاژ موتور48 ولت DC
رنگ آمیزی و نورپردازی رنگ خودروئی و نورپردازی LED
ماشین بدون آنتن
ماشین بدون آنتن

ماشین برقی شهربازی دست دوم ( کارکرده )

این وسیله در صورتیکه بصورت دوره ای سرویس شده و به خوبی نگهداری شده باشد. ارزش خرید دارد ولی باید در زمان خرید نسبت به کارشناسی دستگاه و برآورد هزینه های سرویس و تعویض قطعات معیوب اقدام نمود. در صورت فرسودگی بیش از حد از خرید آن امتناع کرد. در خصوص پیست ماشین برقی دست دوم باید دقت بیشتری نمود . چراکه پیست ماشین برقی در صورت استفاده از ورق با ضخامت کم و یا شاسی کشی ضعیف به مرور دارای موج می شود . که این مهم باعث بالا رفتن میزان خرابی ماشین برقی و پایین آمدن کیفیت بازی می گردد.

تاریخچه ماشین های برقی

ماشین‌های برقی برای بزرگسالان و کودکان یکی از معروف ترین، محبوب‌ترین و ماندگارترین دستگاههای شهربازی هستند. این وسیله اولین بار در اوایل دهه 1920 توسط شرکتی به نام Dodgem معرفی شد. ماشین برقی یک بازی فان  و مفرح برای تقریبا یک قرن بوده است.

همه با ماشین برقی در شهربازی ها آشنائی دارند . ولی ممکن است از تاریخچه پیدایش این وسیله تفریحی بی اطلاع باشید. در مورد تاریخچه ماشین برقی به چند مورد اشاره می شود . که می تواند برای شما جالب باشد :

ماشین های برقی اول قرار نبود با هم برخورد کنند

هدف از طراحی ماشین کوبنده این است که تا آنجا که ممکن است در حین بازی با هم برخورد کنند. این حرکات غیرقابل پیش بینی ماشین ها قبل و بعد از برخورد است که شادی و سرگرمی را در طول بازی ایجاد می کند.

با این حال، در اوایل دهه 1920، تمام هدف ماشین های برقی جلوگیری از برخورد بود . (به این ترتیب نام “داجم” که به اولین ماشین های برقی و شرکت سازنده آنها داده شد).

تلاش برای جلوگیری از برخورد با سایر ماشین ها. حتی زمانی که شما در الگوهای دیوانه‌وار و غیرقابل پیش‌بینی (به لطف فرمان عمداً نامطمئن) دور خود می‌چرخید، مهیج بود . در حالی که برخوردها اغلب برای تفریح و عمدی نبود و علت آن خرابی فرمان بود .

تاریخچه ماشین برقی
تاریخچه ماشین برقی

دلیل اینکه اولین ماشین های برقی قرار نبود ضربه بزنند؟ چون از هم می پاشیدند

دلیل خوبی پشت بازاریابی Dodgem برای اتومبیل های برقی برای بزرگسالان و کودکان به عنوان یک بازی جلوگیری از برخورد وجود داشت: اتومبیل ها معمولاً در اثر برخورد از هم می پاشیدند. به عنوان مثال، ماشین هایی که به کناره‌های خودرو برخورد می کردند، اغلب برای شروع مجدد مشکل داشتند. اغلب، ماشین ها باید در پایان هر روز پس از بسته شدن سواری بازسازی می شدند.

همچنین بدنه ماشین ها با یک لگد ضربه فرو می رفت و صاف کردن فرورفتگی های بدنه نیز یک روال عادی در شهربازی بود. در مواقع دیگر، قطعات (و گاهی اوقات سرنشینان) پس از برخورد به بیرون می افتادند. با این اوصاف  بعد از همان فصل اول کاری ، تمام ماشین‌های Dodgem آنقدر تعمیر شده بودند که اسقاط می شدند. ضعیف بودن ماشین ها در درجه اول به دلیل ساخت آنها از آلمینیوم بود، ماده ای که محافظت یا دوام بسیار کمی را ارائه می کرد.

اولین ماشین های برقی در واقع قابل رانندگی نبودند

بخشی از جذابیت ماشین های برقی، برای بزرگسالان و کودکان، امکان رانندگی با آنها در پیست است. و بخشی از سرگرمی هدایت آنها به سمت سایر شرکت کنندگان است تا برخوردهایی ایجاد کنند که باعث می شود ماشین به دور خود بچرخد.

با این حال، اولین ماشین های برقی در واقع اصلاً قابل رانندگی نبودند. البته درآنها  فرمان وجود داشت، ولی قابلیت کنترل کمی داشت. به این معنی که خودرو فقط در جهتی مبهم حرکت می کردند .

این عدم قابلیت مانور تا حدی به دلیل طراحی بنیانگذاران بود که می خواستند غیرقابل پیش بینی بودن سواری بخشی از سرگرمی آن باشد.

با این حال، فرمان ضعیف، استفاده کنندگان اولیه ماشین های برقی را کم نکرد. همانطور که سازندگان سواری پیش‌بینی می‌کردند، مردم سواری‌های وحشی را دوست داشتند و بدشان نمی‌آمد که بدون درک کمی از اینکه در نهایت به کجا می‌رسند، به هم برخورد کنند. همه اینها بخشی از هیجان و سرگرمی بود که همیشه بخشی جدایی ناپذیر از ماشین های برقی بوده است، چه برای بزرگسالان و چه برای کودکان.

محبوبیت ماشین های برقی برای بزرگسالان و کودکان بیش از بررسی اولیه آنها بود

قضاوت های اولیه از ماشین های برقی (Dodgems) کم لطف بود .برای مثال، مجله ساینتیفیک امریکن نه تنها به فقدان فرمان مؤثر اشاره کرد، بلکه ماشین ها را عموماً «غیرقابل کنترل» توصیف کرد. علیرغم این یادداشت‌های تلخ، این مردم بودند که برای استفاده از ماشین‌های برقی صف می‌کشیدند. که واقعاً از لذت هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی این دستگاه شهربازی صحبت می‌کردند.

جالب است که علیرغم دوبرابر شدن قیمت هر بازی (از 15 به 30 سنت) در طول تابستان در ساحل سالزبری، MA، در سال 1920، اپراتورهای شهربازی جمعیتی متشکل از 400 یا 500 نفر را گزارش کردند که منتظر نوبت خود بودند. ازدحام جمعیت در تمام آن تابستان ثابت بود و Dodgem سال‌ها از موفقیت تجاری برخوردار بود. تا اینکه در ادامه فعالیت خود با طراحی یک ماشین برقی بهتر کنترل صنعت شهربازی را در دست بگیرد.

تاریخچه ماشین برقی

در طراحی ماشین های برقی نوآوری هائی انجام شده است، اما جایگاه آن در شهربازی سال ها ثابت مانده است

البته در طول قرن گذشته، ماشین های برقی پیشرفت های زیادی در طراحی، فرمان و ایمنی داشته اند. قسمتی که قبلاً باز شده بود برای محافظت از پاها بسته شد. کمربند ایمنی برای جلوگیری از پرتاب شدن افراد به بیرون از ماشین اضافه شد. ضربه گیرهائی به اطراف ماشین ها اضافه شد تا ضربه را کاهش دهد و ماشین ها برای مقاومت در برابر آسیب در هنگام برخورد قوی تر شدند.

علاوه بر این، طراحی برای ایجاد مانور بهبود یافت و منبع برق برای تامین انرژی ماشین ها به کف منتقل شد تا میله فلزی ( آنتن ) که حرکت ماشین برقی را محدود می کرد حذف شود.

نحوه لذت بردن از سواری نیز با گذشت زمان تغییر کرد. به جای جلوگیری از برخورد، ماشین های برقی برای برخورد با هم تشویق می شومند که امروزه به نام ماشین کوبنده یا تصادفی نیز معروف شده اند. رانندگی بد به عنوان بخشی از سرگرمی پذیرفته می شود.

با این حال، چیزی که در مورد ماشین های برقی در طول سال ها تغییر نکرده است، میزان لذتی است که آنها می توانند ارائه دهند. چه ماشین های برقی برای بزرگسالان باشند و چه برای کودکان، چه ماشین های آلمینیومی شل و ول و چه ماشین های برقی امروزی ایمن و محکم، همیشه نظر مردم را به خود جلب کرده و آنها را با سواری های وحشیانه در پیست به وجد آورده اند.

اگر می خواهید با احداث یک پیست ماشین برقی در یک پارک و یا اضافه کردن آن به شهربازی روباز یا سرپوشیده خود کسب درآمد کنید. با شادان تولید در این زمینه مشاوره رایگان داشته باشید.

نکات مهم در تعمیر و نگهداری ماشین برقی شهربازی

همه دستگاه های شهربازی بصورت دوره ای نیاز به تعمیر و نگهداری دارند . در این بین ماشین برقی بدلیل تنش زیاد و ضربه های شدید وارده و همچنین استفاده بسیار زیاد از پدال و گیر کردن ماشین ها به هم دارای حساسیت بیشتری در نگهداری می باشد. زمانی که ماشین ها به هم برخورد می کنند یا در حاشیه پیست گیر می کنند موتور آمپر بیشتری می کشد و این موضوع تعویض به موقع زغال سر موتور و پلاتین های پدال را دارای اهمیت می کند. موارد ذیل را باید در سرویس دوره ای ( هفتگی ) مد نظر داشت :

  • بازدید زغال سر موتور ماشین برقی شهربازی و تعویض آن در صورت نیاز
  • آچارکشی پیچ های زیر ماشین برقی شهربازی
  • معاینه غربیلک های گیرنده برق و تعویض آن در صورت خوردگی بیش از حد
  • تنظیم باد تیوپ و لاستیک ضربه گیر ( بطور معمول 15 بار فشار )
  • بررسی پدال ماشین برقی ( پلاتین ها ، فنر و سر سیم ها )

نحوه عیب یابی و تعمیر ماشین برقی شهربازی

بسیار مهم است زمانی که ماشین برقی دچار نقص می شود عیب آن به درستی تشخیص و رفع گردد. برای این منظور شادان تولید با توجه به تجربه طولانی خود نسبت به آموزش تعمیر و عیب یابی ماشین برقی در یک مقاله کامل اقدام نموده است تا در این مسیر کمکی به صاحبان شهربازی ارائه داده باشد.

پست های مرتبط
Skip to content